onsdag, juni 14, 2006

Hur låter man bli att falla?

När jag sitter och bläddrar i olika, mer eller mindre välskrivna, tidningar som riktar sig till unga kvinnor hittar jag nästan alltid råd om saker och ting. Hur du flörtar på bästa sätt, Hur du blir sexigare, Hur du fångar killen du gillar. Dessa är nog så användbara, men jag skulle behöva en helt annan typ av lista med tips. Är det någon mer än jag som vill veta Hur man låter bli att falla?

Jag är sparsam med mina kyssar, det måste jag erkänna. Det är inte vem som helst som får kyssa mig, vilket då leder mig till ovannämnda problemet. För när jag väl hittat någon som jag kysser, då är det inte bara en sak som stämmer, det är många.

I fredags till exempel, tänkte jag att nu, nu skulle jag verkligen bara ha kul för kvällen. Det var den obligatoriska festen för studenterna. Drinkarna flödade, mössorna flög och humöret var på topp. Dansgolven var packade, rytmerna tunga och plötsligt fanns han bara där. Han stod ut bland de andra killarna pågrund av sin intensiv blick och fina ögon. Avsaknaden av mössa talade om att han var äldre och därmed roligare. Killar som kan dansa är verkligen sexiga och den här killen visste vad han gjorde på dansgolvet. Han var helt klart snyggast där och jag visste att det var han eller ingen. Så det blev som det blev. Vi dansade. I flera timmar. Han bjöd mig på en drink och vi hånglade. Allt var perfekt. Till och med hans röst.

Det var tänkt som en en-kvälls-flirt inget mera. Varken från hans sida eller från min, men när klubben stängde och han gav mig en sista kyss och försvann så stod jag där, med ett fån-leende på läpparna och insåg att jag inte ville att kvällen skulle ta slut. Nästa morgon vaknade jag upp och insåg aningen förvirrad att jag ville träffa honom igen. För att prata, lära känna honom bättre, ta en fika, gå på bio, ja vad som helst. Det skulle ju bara vara för en kväll! Var kom de här tankarna ifrån?

Så nu sitter jag här, utan hans telefonnummer och undrar när jag får träffa honom nästa gång. Jag vill inte falla för den här killen. Det finns hundra orsaker till varför jag inte borde göra det. Framför allt för att jag kommer flytta i höst. Så varför kollar jag mig då runt omkring när jag går på stan? Varför önskar jag att han ska ploppa upp på cafét där jag sitter med mina vänner?

Jag är verkligen oförmögen till att ragga upp folk på krogen för en kväll. Så alla tidningar som ständigt skriver om förhållanden, jag behöver inte veta hur jag ska fånga killarna, jag behöver veta hur jag ska släppa dem när kvällen är slut.

2 kommentarer:

. sa...

Bra skrivet :)
Jag antar att det är det som är charmen med det hela, kär för kvällen. Gå ut igen, hitta den snyggaste igen och förälska dig igen, och igen, och igen, och igen! Hellre bara en underbar kväll än ingen alls.

Kiss N Tell sa...

Johanna: Tack så mycket. Ja, jag antar det också. Måste öva i sommar. Ofta ;)