måndag, augusti 28, 2006

Hur uppfattar du mig?

Ibland kan jag inte låta bli att undra om ni som läser den här bloggen ser mig som tråkig och konservativ. När jag surfar runt i bloggosfären och läser andra singeltjejers bloggar, som likt den här handlar om singelliv och pojkar, verkar det som om jag är ganska ensam om att fundera kring om jag ska ta killens hand eller inte. Hos dem handlar det snarare om att ta med sig kvällens hångel hem för lite sex eller inte. Hur intressant är det för er som läsare att läsa om blickar, fjärilar och drömmar om ett förhållande när ni kan läsa om festande, kravlös sex och seriösa förhållanden? Jag har trots allt fyllt 19 och går inte kvar i varken högstadiet eller gymnasiet, trots det kanske jag framstår som oerfaren, pryd och naiv?

Ja, jag är oskuld, men det är ett medvetet val jag gjort. Gudarna ska veta att jag har haft både en och två och tre chanser att mista den, men jag har valt att inte göra det. Jag skäms inte speciellt mycket över den och känner ingen direkt hets över att vara 19 och oskuld. Jag är redo att ha sex, men jag vill ha det med rätt person. Därför håller jag på mig.

Ja, jag skriver hellre om mina känslor kring en kille än att berätta de råa, raka detaljerna kring vad vi upplevt tillsammans. När jag tog en kurs i kreativt skrivande hade en av killarna skrivit en dikt om sex. Den var väldigt detaljerad och beskrivande. Bland annat beskrev den en kvinnas könsorgan. Jag hävdade att den var för mycket och att jag skulle ha beskrivit det hela med mer abstrakta ord, han hävdade att jag var pryd. We agreed to disagree.

Ja, jag må vara naiv i vissa fall, det måste jag hålla med om, men känslor kan man inte styra över. Jag är en drömmare och romantiker till hjärta och själ och jag är benägen att tro på att otroliga saker kan hända. Det var naivt av mig att tro att det skulle fungera mellan mig och australiensaren, ändå gjorde jag det. I åtta månader.

Hur jag än uppfattas så kommer jag fortsätta att skriva i samma stil som tidigare. Jag kommer fortsätta att fundera över attraktion och kärlek, jag kommer forsätta skriva om killar jag finner intressanta och jag kommer fortsätta att fokusera mer på vad jag kände när jag och X var tillsammans istället för på vad jag och X faktiskt gjorde när vi var tillsammans. Däremot vill jag gärna veta hur ni uppfattar mig och vad som får er att komma tillbaka och fortsätta läsa min blogg. Dela gärna med er av er åsikt genom kommentarfunktionen!

8 kommentarer:

Emmylou sa...

Jag tycker mycket mer om din blogg än andra singelbloggar. Jag tror du och jag är rättså lika egentligen, med hur vi ser på kärlek och romantik och killar. oavsett om det är naivt, konservativt eller oerfaret är tycker jag att det är bra. Jag rycks med i vandra-på-rosa-moln-känslor och jag-kan-aldrig-få-honom-tankar, något jag aldrig skulle göra när jag läser om konstant supande och sex. Det får mig nästan att vilja ta avstånd från förhållanden, medan din blogg får mig att längta efter kärleken. :)

Kiss N Tell sa...

Tack Emma! Det är skönt att veta att jag i alla fall lyckas beröra någon.

Fjotten sa...

din blogg är en sån skön kontrast till andra och jag uppfattar dig som allt annat än naiv. fortsätt med din stil, för det är klockren läsning!

Kiss N Tell sa...

lyckopiller: tack så hemskt mycket! det är underbart att veta att det iaf finns ett par människor som återkommer.

Anonym sa...

du är bra! första gången jag kom hit idag! Jag är kille, men gillar ändå ditt sätt att skriva, tro mig, även vissa av oss killar gillar det känsliga och längtansfulla!
känner du för det får du ta en titt på min blogg, jag blandar och ger men berör ämnet ibland jag med. Fast ur mitt - en tonårskilles - perspektiv.
http://spaces.msn.com/liljeras

Kiss N Tell sa...

Anonymous: tack! Riktigt roligt att en kille hittat hit! Jag har kollat in din blogg, men kan inte lämna kommentarer där tyvärr. Hoppas du återkommer hit!

Anonym sa...

Jag älskar sättet du skriver, blir så mycket djupare =) Din blogg är bäst!

madde sa...

jag är efter men älskar din blogg! antar att du inte bloggar mer / iaf inte på den här bloggen. Men jag har inte läst igenom alla intressanta inlägg än, så än så länge ser jag bara framemot att läsa resten av dina inlägg!