söndag, augusti 27, 2006

Maskulint VS Feminint

Jag har nyligen kommit fram till att jag nästan uteslutande dras till män med feminina drag (se bilden på Travis Wall från So You Think You Can Dance). Jag kan tycka att män med maskulina drag ser bra ut, men när det kommer till kritan är det de förstnämnda jag faller för. Jag attraheras mer av mjuka ansiktsdrag än av skarpa hakor och fyrkantiga ansikten. Mina killar är alltid pojksöta snarare än machosnygga. Det är inte ett medvetet val jag gör, så vad kan det då bero på?

Enligt Forskning och Framsteg har man kommit fram till att kvinnor föredrar feminina ansiktsdrag när de ska välja en långvarig partner, men maskulina drag när det gällde one-night-stands. Som en äkta romantiker i hjärta och själ tror jag inte på att ha en partner bara för en kväll. Jag dömmer inte andra som har det, men det är aboslut inget för mig. Jag vill ha så mycket mer. Jag behöver känna starka känslor för att kunna gå till sängs med någon och då pratar vi andra känslor än bara attraktion och kåthet.

Kan det vara så att jag konstant, men omedvetet, letar efter en långvarig partner? Det betyder inte att jag går och letar med lykta och ljus efter min soulmate och ignorerar alla andra killar, utan snarare så att om jag blir intresserad av en kille så vill jag spendera mer tid med honom än bara en natt i sängen. Jag vill äta den där glassen tillsammans, jag vill sitta nära honom och känna värmen från hans hud, jag vill vila mitt huvud mot hans axel i soffan framför tv:n och jag vill sitta uppe halva natten och prata. Ett one-night-stand är helt enkelt inte tillfredställande nog på något plan, varken mentalt eller fysiskt.

Ja, det låter ju som om vi har hittat svaret på min fråga, i alla fall om man ska tro artikeln (som ni kan läsa i sin helhet här). Jag faller för söta pojkar eftersom jag längtar efter ett förhållande. Go figure.

Inga kommentarer: