tisdag, augusti 15, 2006

Bello e Bella

Jag har hunnit landa under några dagar efter min vecka på Kreta och vill berätta lite om den för alla er där ute. Det känns dock svårt att veta var jag ska börja för veckan blev så mycket mer än vad jag trodde den skulle bli och nya känslor kan vara svåra att sätta på print, de är oftast lite för laddade, lite för difusa, men jag ska göra mitt bästa.

När jag tänker tillbaka vandrar mina tankar hela tiden till en och samma person. Hans namn är F och han dansade in i mitt liv på ett sätt jag inte förväntade mig. Redan första dagen la jag märke till honom bland de andra i årets team. Han var vältränad på det opumpade sättet jag gillar och han såg ut att ha en charmfaktor som skulle kunna blända vem som helst. Till och med min mamma pekade ut honom som någon hon trodde skulle passa mig. Det visade sig att han, förutom att hålla i ett par aktiviteter under dagens lopp, var årets DJ och det var bakom DJ båset på hotellets egna klubb som jag första gången pratade med honom. Dragningskraften var total och jag sögs in i hans mörka ögon och lät mig förtrollas av hans italienska brytning. Sedan var jag fast. För varje dag tyckte jag till min egen förfäran mer och mer om honom och jag försökte medvetet bromsa mig själv. Jag försökte intala mig själv att det inte spelar någon roll om han gillade mig eller inte och att det bara var att ha kul. Det lyckades inte så bra. Jag började känna svartsjukekänslor istället och fjärilar som varit döda sedan snart ett år vaknade till liv och flög runt som galningar inne i min mage. Jag rörde så ofta jag kunde vid honom och gav honom till och med en massage där i DJ båset. Hans muskler under mina händer kändes allt för bra.

Jag är inte en dramaqueen överhuvudtaget och avskyr alla konflikter och kärlekstrianglar, men motvilligt blev jag indragen i en i allafall. Första kvällen hade jag börjat prata med ett gäng britter som såg ut att vara i min ålder och sedan dess hade jag hållit ihop med dem. Bland dessa fanns C, en tjej som var ett år yngre än jag. Det fanns inte en enda tjej som inte tyckte om F, men det visade sig att C skulle bli min största konkurrent. Hon var minst lika på honom som jag och när jag inte fanns i hans närhet så fanns hon det.

Dagarna gick och plötsligt kom min sista kväll. Det var bestämt att vi skulle åka in till en närliggande stad och festa, både britterna och några ifrån teamet som arbetade där. F skulle med och jag kunde inte vänta på att få dansa med honom. Kanske kunde det äntligen hända något mellan oss. Vi förfestade på hotellets egen klubb och jag följde F med blicken. Han var så fin. Det hade gått några timmar när jag plötsligt upptäckte att han hade försvunnit. När jag tittade mig omkring upptäckte jag till min förskräckelse att även C var borta. Svartsjukan grep tag i mig med full kraft och drog mina mungipor längre och längre ner. Det gick en bra stund, men när C kom tillbaka och var hon så glad att hon lyste upp hela rummet förstod jag att något hade hänt mellan dem. Det visade sig att de hade gått upp på hans rum och kyssts. Jag är fortfarande förvånad över hur strakt jag plötsligt ogillade henne. Det var ju jag som skulle ha F, inte hon. Jag!

Till min glädje visade det sig att britterna inte skulle följa med ut trots allt och att jag skulle gå själv tillsammans med F och hans vänner. Alltså kunde jag ha kul utan att behöva bekymmra mig om C. Klubben vi hamnade på var liten, men full med folk och hög musik. Rytmerna blandades med stark alkohol och killarnas svettiga överkroppar. Till min glädje slängde nämligen alla i gänget av sig tröjorna, F först av alla, och den perfekta kroppen stod framför mig. Det var fler än jag som hade blickarna på honom och det är inte konstigt alls. Förutom att han såg förbannat bra ut är han också en av de bästa dansarna jag någonsin sett i hela mitt liv. Jag fick mindervärdeskomplex av att försöka hålla jämna steg med honom. Jag dansade med honom en del, men kände mig konstigt avvisad. Tillslut var jag tvungen att fråga om han inte tyckte om mig. Han svarade något i stil med att han redan hade "något med någon" och tog stryptag om mitt hjärta. Jag blev jätteledsen, mycket mer än vad jag var beredd på. Det kändes som om hela veckan var förstörd och som om jag verkligen gjort bort mig. Efter klubben gick vi ned till stranden. Med havets kluckande vågor och den stjärnbeströdda himlen var det en romantisk scen om något, men jag kände bara för att gråta. E, en annan av killarna i teamet, förstod att något hade hänt och försökte trösta mig med pepptalk och en lång promenad. Det hjälpte inte allt för mycket, men när vi gick tillbaka hade jag i allafall lyckats svälja ner den värsta klumpen i halsen. Jag var irriterad på mig själv för att jag brydde mig så mycket. När klockan närmade sig fem på morgonen tog jag F, E och en av tjejerna i teamet bilen och lämnade de andra på stranden för att återvända till hotellet. Vi stannade till vid ett matställe där F och tjejen i gänget spelade massa löjliga spel på en dator. Det gröna monstret hoppade upp och ned på min axel och fick den att värka. Kände mig utanför, även om F gjorde det lite bättre genom att lägga armen om mig en stund.

När vi kom fram till hotellet frågade F var jag bodde. Jag svarade att jag bodde på 4:an (våning fyra). "4:an?" svarade han förvånat "där bor ju jag". Det visade sig att han bodde i rum nummer 4. Sedan tog kvällen nästa helomvändning när han plöstligt frågade om jag ville följa med upp och titta på hans rum. Jag kunde knappt tro mina öron, men jag var ju inte dummare än att jag svarade ja. Vi gick genom massa slitna korridorer som verkligen skulle behöva renoveras till det rum han delade med E och en annan kille i teamet som också varit med ute. Där satte han på lugn musik och så satte vi oss på sängen och pratade en stund innan han hoppade in i duschen för att skölja av sig all aska han fått på kroppen av att leka med eldklot på standen. Jag visste inte vart kvällen skulle sluta, men jag visste att jag verkligen gillade vändningen den tagit. Här satt jag på F's säng, i ett rum långt inne på det förbjudna personalområdet och väntade på att han skulle komma ut ur duschen. Han kom ut med en handduk runt höfterna och med bara boxers under. Olala. Han började smörja in sina vältränade armar med Dove (eh?) och jag kunde inte låta bli att fråga om jag skulle smörja in hand rygg. Det fick jag och jag njöt av att känna hans hud under mina händer. Han mummlade något om att jag var"full of surprises" och erbjöd sig sedan att återgärda den massage jag gett honom tidigare i veckan. Jag la mig på mage i hans säng och han började massera den delen av ryggen som min halterneckklänning lämnade bar. Jag ville aldrig att det skulle sluta och uppenbarligen ville inte han det heller för en sak ledde till en annan. Vi låg inte med varandra, men det betyder inte att jag inte hade velat det. Det var visserligen jag som sa att jag inte skulle ha sex med honom, men det berodde mer på att vi bara kännt varandra så kort tid, att han faktiskt kysst en annan tjej samma kväll och att hans rumskompisar knackade på två gånger då han fick gå upp och säga åt dem att försvinna, än att jag inte ville. Jag var riktigt frestad faktiskt och det om något borde väl besvisa att han betydde lite mer än bara en oskyldig flirt. Till skillnad från T så fanns det här verkliga känslor med i spelet. Jag är inte kär i F, men det var definitvit åt det hållet det hela var påväg. För min egen sinnesfrid kanske det var bra att jag bara var där i en vecka. Vi spenderade morgonen på hans rum och först klockan 6.30 följde han mig till mitt rum och kysste mig godnatt.

Dagen efter var lite konstig då vi inte kunde prata om det som hänt eftersom han var tvugen att jobba hela tiden och eftersom det ständigt fanns folk omkring oss. Jag smög till mig små stunder då jag kunde. Satte mig tätt bakom honom när han dömde volleyboll, åt av hans glass när vi tog en kort promenad tillbaka till hans kontor. Jag fick hans email och fick lova att skriva om "what we can not talk about". Innan jag klev på bussen som skulle ta mig till flygplatsen gick jag än en gång upp till hans rum och kysste honom. Flera gånger. Han är verkligen bra på att kyssas!

Innan jag vände mig om och gick sa han "see you". Det hade onekligen varit trevligt att träffa honom igen. Han har ett erbjudande om att komma till London och besöka mig. När jag sa det till honom log han och sa "that's an offer I may not be able to refuse". Jag har hans emaildress och han ville att jag skulle skriva. Jag kommer att skriva. Jag vet inte hur allvarlig han var med det han sa. F är på gränsen till en player, det är jag medveten om och jag sätter inga större förhoppningar till att någonsin träffa honom igen. Förstå mig rätt nu, jag skulle tycka det vore jätteroligt, men om det nu inte blir så, så är jag nöjd med den tid vi fick. Han var den perfekte semesterflirten och han var min, i alla fall för ett litet tag.

4 kommentarer:

Emmylou sa...

Åh, hur får du alla dina män att verka så perfekta? Din semester verkar ha varit helt underbar, sådär som den ska vara. Och välkommen hem till Sverige igen!

Anonym sa...

Av ´det jag läsre verkan han va bad news som bara vill få sig lite uppmärksamhet

Fjotten sa...

det är nåt speciellt med DJ:s...

Kiss N Tell sa...

Emma: Jag är kräsen och de män jag faller för har oftast massa bra kvaliteér, men de är långt ifrån perfekta.

P: Inte riktigt kanske, men bad news var han nog ja.

Lyckopiller: Absolut!