onsdag, oktober 11, 2006

Couple by Couple

Medan jag letar efter någon till mig själv passade jag på att leka matchmaker åt D. jag lyckades över förväntan och nu är han och tjejen ihop. De kan inte hålla händerna ifrån varandra och irriterade resten av sällskapet igår kväll med att ständigt utbyta blöta och ljudliga kyssar. Även om jag är glad för D's skull så måste erkänna att jag blev avundsjuk. Jag vill också ha någon att kyssa, hålla i handen och gosa med. Jag kan inte låta bli att tänka på A, som jag inte sett sedan den där senaste festen. Jag kommer på mig själv med att titta efter honom när jag är ute. Kommer på mig själv att tänka på honom. Vill träffa honom igen, prata med honom och se vad han har att säga. Förr eller senare kommer vi hamna på samma fest och då får vi se vad som händer.

Det blev utgång som jag nämnde i förra inlägget. Klubben var bra, dit går jag igen, men utbudet av killar var skammligt. Tror jag såg tre-fyra killar som såg bra ut på hela kvällen. Och andra sidan är jag ganska kräsen. Stötte inte på någon, lite svårt att få ragg när det var jag och D som var ute. En annan tjej var också med, men hon lämnade stället ganska tidigt och efter det såg alla oss som ett par. Det hindrade dock inte killarna från att titta och titta gjorde dem! Jag tycker om att få uppmärksamhet. Det ger egokickar.

Det verkar som om alla bildar par i rasande fart här på universitetet. Snart finns det väl inga singlar kvar i min bekantskapskrets! Gah!

Inga kommentarer: