söndag, oktober 15, 2006

Nytt sätt att tänka

Jag bestämde mig för att ge A en ny chans att visa sig vara den rätta. Jag vet att jag har en tendens till att skjuta ifrån mig killar som kommer för nära och jag vill inte längre göra det. Han får en ny chans eftersom jag inte kunde sluta tänka på honom, men om han någonsin gör något liknande igen är han historia!

Jag och sex andra människor som jag lärt känna under mina första tre veckor här på universitetet återvände till klubben jag pratade om i förra inlägget. Det var gratis inträde för tjejer innan elva, men tyvärr kom vi dit tio minuter över och åkte på att betala £7. Med studentkortet hade vi kunnat få rabatt, men det hade de flesta av oss såkklart lämnat hemma. Jag hade övertalat A att följa med och det ledde till att jag hade en av de bästa kvällarna på länge. Det var en underbar grupp att gå ut med och vi pratade, dansade och drack tills klockan slog fyra. Jag tar för nuvarande influensapiller, vilka visade sig ha en förstärkande effekt på alkoholens effekt, så jag blev riktigt go och glad av relativt lite dricka (oroa er inte, jag hade kollar upp att det var okej att mixa). Jag och A hånglade loss ett flertal gånger och det fullbordade kvällen. En riktigt bra utekväll innehåller alltid lite bra hångel! Det slutade med att han sov hos mig den natten.

Jag är inte kär i A, det är ingen himlastormande passion vid första ögonkastet som det var med Austaliensaren, men jag tycker om honom. Jag kan inte låte bli att kolla efter honom när jag är ute. Jag saknar honom. Men jag vet inte vad jag vill. Jag har dock bestämt mig för att ta det dag för dag. Om jag känner för att umgås med honom en dag så gör jag det, om jag känner för att kyssa honom så gör jag det, utan några som helst tankar om framtiden och utan några förhoppningar. Det är en ganska ny metod för mig. Jag brukar ju, som ni vet, gå händelserna i förväg. Jag brukar inte vänta och se om något kan utvecklas. Och hela tiden maler de underliggande gamla känslorna inom mig. Men jag försöker övervinna dem. Även om de får mig att må illa. Vill. Inte. Ge. Efter.

Över 1000 unika besökare! Tack alla ni som återvänder hit och alla er andra också!

1 kommentar:

aK sa...

det låter som en god idé att ta allt dag för dag.. ska nog börja försöka göra så jag med :)