onsdag, oktober 04, 2006

Oh my gosh you guys

Jag har äntligen fått kopplat upp mig på internet i mitt rum och jag är själaglad över att ha kontakt med yttervärlden igen. Det har hänt så mycket sedan jag senast skrev att jag inte vet var jag ska börja. Hur jag än gör så kommer det bara låta som om jag radar upp händelser och personer, men ni får stå ut med det.

Låt oss börja med det minst viktiga av allting. Austarliensaren. Det visade sig snabbt att han var singel, men att han ville fortsätta vara singel. Jag orkade inte bry mig. Det kanske verkar konstigt efter alla mina längtansfulla inlägg, men jag visste att det skulle bli så här. Var beredd på det. Jag sa att jag inte ville vara med och leka den leken längre och han tyckte det var ett "wise choice". Jag kunde inte släppa Austaliensaren förrän jag flyttade till samma stad som honom, hur ironiskt är det egentligen? Men det känns bra. Från och med nu kommer den här bloggen innehålla mycket mindre historier om Austaliensaren. Andra killar tar upp hans utrymme nu.

En av de killarna är D. Jag och D kommer nog aldrig bli ett älskande par, men det betyder inte att jag inte älskar honom. Jag knackade på hans dörr första dagen och sedan dess har vi umgåtts nästan konstant. Han är verkligen helt underbar och den bästa kompis man kan tänka sig. Jag har inte haft en nära killkompis på många långa år och det känns jättebra att äntligen ha fått en. Dessutom bor han bokstavligen bara ett steg ifrån min dörr, så jag har inte speciellt lång väg att gå för att träffa honom!

Förutom D, bor det tre tjejer och två andra killar i min korridor. Har umgåtts mer med en del av dem än med andra, men jag kan klart säga att det finns många trevliga människor här på universitetet. Man lär känna nya människor praktiskt taget varje dag och kanske framför allt på festerna i andra korriodrer. Det var på en sådan fest jag träffade A. Jag började prata med en cheerleader tjej och en söt mörkögd kille som visade sig heta A. Efter en stund var jag helt övertygad om att A var intresserad av cheerleadern . Han riktade all sin uppmärksamhet mot henne och jag försvann iväg åt ett annat håll. Konstigt nog så hade han varit intresserad av mig och mitt i natten fann jag mig själv sittandes på en soffkudde, ute på balkongen bredvid A. Jag hade kurat ihop mig under hans långa rock och han satt tätt intill mig och berättade om sitt liv. Jag hade fått höra tidigare av en av tjejena på festen att han redan hånglat med några tjejer under veckan, men ärligt talat brydde jag mig inte. Jag var inte ett dugg seriös, levde bara i stunden och ville inte tänka längre fram i tiden. När han kysste mig besvarande jag hans kyssar. Efter festen rundade av vid fyratiden på morgonen följde jag med till hans rum för att lyssna på musik. Jag hade inga planer på att stanna där, men när klockan var sex på morgonen och jag inte orkade argumentera med mig själv längre somnade vi bredvid varandra. Ops. Vaknade morgonen efter och visste inte riktigt vad jag kände. Det hela skulle ju bara vara skoj, inget seriöst här inte.

Hamnade på en annan fest kvällen efter och han visade sig vara där. Jag drack alldeles för mycket, alldeles för snabbt och blev riktigt full. Tyckte det var en bra idé att hångla där i köket bland alla människor. Det kändes bra. Det var ju inget seriöst.Hade bestämmt mig för att inte sova i hans rum i natt igen och det löftet höll jag... Den natten sov han nämligen bredvid mig i mitt rum. Han var så omtänksam när jag mådde dåligt att jag nästan blir rörd av att tänka på det. Av någon anledning bestämde jag mig för att berätta om Monstret. För någon jag kännt i knappt två dagar! Herregud! En del av mina bästa vänner vet inte om det. Men det känns ändå bra på något sätt. Nu vet han varför jag står där jag står. Det var mysigt att sova bredvid honom. Men det är inget seriöst. Nu har det gått tre dagar sedan vi sågs. Tänker på honom lite då och då. Ska bli spännande att se vad som händer nästa gång vi träffas.

Imorn har jag mina första riktiga lektioner. Det ska också bli spännande. Älskar att bo här. Känns hel rätt. Jag lovar att hålla er uppdaterade!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart det låter! Fortsätt att leva livet!

Kiss N Tell sa...

Tack Emma, man kan alltid lita på att du har en gullig kommentar i bakfickan.