onsdag, juni 21, 2006

Midsommarhelvetet

För de allra flesta innebär midsommar en rolig kväll med mycket festande eller dans kring midsommarstången. Själv önskar jag att jag kunde säga det samma. Helst av allt skulle jag velat dra till ett stort party någonstans och bara ha kul. Att fira midsommar i Hyde Park med alla London svenskar skulle inte vara fy skam det heller.

Tyvärr är det precis som vanligt. Jag försöker komma bort från familjefirandet och dra ihop ett gäng för att ha lite kul, men folk har svårt att bestämma sig, ingen vill angagera sig och om jag inte styr upp precis allting rinner det hela ut i sanden. I år verkar rinnandet få ytterligare hjälp av regn. Jag som planerat att vi skulle vara ute vid havet! Vad ska jag göra? Det är ju ingen höjdare att sitta ute i ösregn utan något skydd, men det finns ingenstans vi kan hålla till i stället. Jag vet inte hur många som kommer, någon definitiv plats är inte bestämd och klockan tickar allt närmare midsommarafton.

När jag flyttar till London ska jag genast söka upp någon festkommitté och bli kompis med alla där. Då kanske man äntligen kan få lite vänner som orkar angagera sig för att få kul! För övrigt undrar jag var han ska fira sin midsommar?

Inga kommentarer: