söndag, november 12, 2006

Jag är Arg

Från jag är rädd till jag är arg. Eller snarare jag var arg. Nu är jag mest förvirrad. Jag har ett påstående om hur det vanligtvis är i början av förhållanden. Om man precis hittat någon som man tycker om lite extra mycket så brukar man vill träffas så mycket som möjligt, skicka små sms de dagar man inte träffas och lära känna varandra på riktigt. Korrekt? Jag tror de flesta skulle hålla med mig om att det är så det vanligtvis brukar gå till, men inte med CL.

Det kan gå över en vecka mellan gångerna jag ser honom och om jag inte skickar ett sms så går det flera dagar utan kontakt. Jag ilsknade till ordentligt i fredags när han över msn totalt vägrade förstå både direkta frågor, ironiska påståenden och hintar. Jag frågade honom varför vi inte träffats på över en vecka och han svarade "I've been very busy". Det är ett svar som jag hade kunnat acceptera... om jag inte med all säkerhet hade vetat att han gått på bio med sina kompisar en kväll och sjungt kareoke på en bar med dem en annan. Väldigt upptagen han varit... Vi bor dessutom bara tio minuter ifrån varandra (gångavstånd räknat!), så det finns egentligen ingen anledning alls. Jag har inte kunnat prata med honom öga mot öga eftersom han åkt hem till Wales över helgen. Något han inte tyckte det var värt att tala om för mig. Jag fick reda på det eftersom han av misstag sände ett sms till mig som var menat för en av hans vänner. Vad håller killen på med egentligen? När vi träffas verkar han verkligen bry sig om mig, men han behandlar mig som om jag inte betyder något alls resten av tiden. Är han en player? Eller förstår han inte vad han gör? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag måste prata ut om det här med honom nästa gång vi ses. Ta reda på vad han vill. Varför han agerar så som han gör.

Jag trodde han var annorlunda...

1 kommentar:

Miss Baglady sa...

Låter som att han inte klarar av att ta ansvar för ert förhållande. Har själv träffat ett otal sådana, men när det är som bäst då är det så som du säger att du vill ha det, med sms nästan varje dag, omtänksamhet, man informerar varandra om sina liv etc etc. Jag bestämde mig för att jag ville ha någon som bryr sig om mig. Och har faktiskt träffat någon.....

Lycka till!!