lördag, oktober 21, 2006

Förvånande Vändning

Okej, saker och ting har tagit en förvånande vändning här. Mitt kärleksliv går så fort just nu att jag inte är säker på om jag vill stanna kvar och se vart jag hamnar eller hoppa av tåget för att vara på den säkra sidan. Till att börja med har jag bestämt mig för att bryta med A. Jag tycker fortfarande om honom, men han kunde inte bestämma sig för vad han ville och var inte tillräckligt engagerad i mig, så nu är vi bara vänner. Vänner som tycker om varandra lite mer än vad vänner brukar, men ändock vänner. Pratade med honom igår kväll och förklarade läget. Han förstod precis vad jag menade så förhoppningsvis kan vi umgås utan att det blir en konstig stämmning. Nu till något av det konstigaste som hänt sedan jag flyttade hit...

Våran korridor har utvecklat en bra vänskap med folket från korridoren i våningen ovan oss. Vi festar ihop och trivs i varandras sällskap. Det är en trevlig blandning av partysugna människor och vill man festa klan man alltid lita på att de hänger på. En av killarna i lägenheten ovan är nära den perfekta mannen utseendemässigt. Så. Jäkla. Snygg. Men det är inte honom det här stycket ska handla om, (han har nämligen en annan flickvän) utan om hans bästa vän, C. Jag har gillat C från första början, men endast på ett vänskapligt sätt. Han är så otroligt goofy att det nästan är skrämmande. Jag vet inte hur jag ska beskriva honom så att ni förstår... Han är en helgalen kille på alla sätt du kan tänka dig. Han börjar sjunga så fort han ser en flaska med alkohol, han är nog den töntigaste dansaren jag sett i hela mitt liv (men på ett charmigt sätt) och han är partykungen här omkring. Jag skulle inte för mitt liv kunna säga att han ser bra ut eller att jag skulle titta efter honom om han passerade mig på gatan, men och andra sidan så har det ju inte hindrat mig förut. Jag har i allafall inte varit intresserad av honom annat än som en vän, även om jag minns att jag vid något tillfälle har tänkt: det kommer sluta med att jag kysser den här killen innan året är slut. Men jag kan för mitt liv inte förklara varför jag tänkte så! Kanske jag omedvetet var attraherad av något hos honom? Jag vet inte riktigt.

I förrgår fyllde den snygga killen i korridoren ovan år och vi firade med krogrunda och fylla. Jag har aldrig tidigare blivit så full och det är till stor del C's fel. När vi återvände till deras kök för efterfest blandade han nämligen till två vodka drinkar till mig, men med vodka nog för 20 drinkar. Gaah! Plötsligt blev det väldigt svårt att stå upp och allting snurrade runt. Jag och C hamnade ute på balkongen när alla andra var inne i köket, inklusive en mycket ignorant A. Jag låg med huvudet i hans knä när han plötsligt böjde sig ner och kysste mig. Jag hade inget emot det, ville bara inte att A skulle se. Efter en stund gick vi in och sedan är det lite oklart hur jag tog mig in i hans rum, men där spenderade jag flera timmar med att spy och hyperventilera. Det var C som fanns där och tog hand om mig, höll min hand, strök min rygg och sa att allt skulle bli bra, inte A. Han fick mig ner i sin säng där han höll om mig och försökte få mig att slappna av. Några andra av människorna som bor i den korriodren var också väldigt hjälpsamma och jag tycker mer om dem efter det än någonsin. Det slutade i allafall med att jag sov där i hans rum, båda fullt påklädda dock.

Igår kväll var vi åter på besök till klubben som jag skrev om här och här. Jag fann mig själv i en väldigt underlig position med A på min ena sida och C på min andra. Det var en väldigt konstigt känsla att se de enda två killar jag kysst sedan jag kom hit sitta bredvid varandra som vänner. Jag tyckte fortfarande om A, men orkade inte spela hans spel längre och jag var nu mer inne på att få kyssa C igen. Alltså flörtade jag med C under kvällens gång, men han gav mig igen respons. Tillslut var jag tvungen att dra med honom bort från de andra för att fråga om han inte uppfattade mina signaler eller om han inte var intresserad. Jag hann dock aldrig fråga innan han kysste mig. Han verkade vara på samma spår som jag och det visade sig att han bara hade velat vara snäll mot A, han ville inte "rub it in his face". Jag pratade dock med A och han sa att det var okej, även om han gav mig vissa signaler senare som sa att han fortfarande tycker om mig. Natten slutade med att C kollapsade i min säng, fullt påklädd, och sov bredvid mig.

Snacka om att det hela tagit en ny vändning. Vi får se vart det här leder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu har jag läst hela bloggen från början! Hahah bra blogg!
Fortsätt uåpdatera!

Anonym sa...

Så nyfiken jag blivit sedan jag läst hela din blogg, vad händer sen då?? Klickar in varje dag för att se om du skrivit något mera...