tisdag, november 28, 2006

Break-up Week

Det verkar vara något som går just nu. Jag pratar inte om att jag är sjuk igen, vilket jag iof är, utan om att två av paren i bekantskapskretsen har gjort slut under loppet av ett par dagar. Ett av paren är han som är så-jäkla-snygg och hans söta flickvän och det andra paret är D och hans flickvän. Jag blev riktigt chockad när jag fick höra om det idag, för de två paren har i princip hållt ihop sedan vi började universitetet och alltid verkat vara hur kära som helst. D är lite nere nu, och jag känner verkligen med honom, men samtidigt sitter den en liten egoistisk person inne i mig som är glad över att ha fått tillbaka sin vän. Det är ett faktum att D och flickvännen spenderade nära på all sin lediga tid ihop och vi har verkligen inte haft chansen att umgås som vi gjorde i början. Jag tycker verkligen om den här killen (dock endast som vän!) och om vi spenderar mer tid ihop nu när han är singel igen blir ingen gladare än jag. Spenderade flera timmar med honom ikväll och det var jättetrevligt som alltid! Tydligen har han och hans flickvän ett "uppehåll" (men vi vet ju alla vart de brukar sluta). Hennes enda krav hade tydligen varit att han inte skulle "gifta sig" med mig. Konstigt krav att ställa tycker jag, men hon har varit orolig över vårt förhållande till varandra från dag ett. Jag hoppas faktiskt att de inte blir ihop igen. Och ja, jag vet att det är egoistisk. Men jag ser hellre att han spenderar tid med mig än med henne. Faktiskt.

Inga kommentarer: